Autor: Danas

Novi Sad
03.06.2025.
07:24
Proteklog vikenda po prvi put se u javnosti pojavila mogućnost da bi Železnička stanica u Novom Sadu mogla biti i srušena.
  • Slavko NS

    04.06.2025 20:22
    naravno da treba
    da je sruše, ovo je ruglo grada. Zastarelo i ne lici ni na šta. Napravi se malo manja, funkcionalnija i to je to.
  • Steva

    04.06.2025 15:10
    Građevinski inženjer
    03.06.2025 • 14:41
    Gluposti
    Dašić, koji umesto da je otkrio zašto je pala nadstrešnica, opet priča nebuloze. Zgrada je bezbedna i može se odmah pustiti u rad. Dašić je zaboravio da su krovni nosači morali biti sračunati na puno opterećenje PRE izrade nadstrešnice jer je ona rađena POSLE njih. Udtalom njen statički uticaj je mali i nije veći od 5%. Bolje bi mu bilo da on i Kuzmanović konačno ustanove ZAŠTO JE PALO i da time prestanu da pomažu Vučiću!

    Odličan komentar,logičan i stručno obrazložen,i naravno da su krovni nosači sračunati na puno opterećenje a to što svi zovemo nedstrešnica je u stvari protivteg za tu krovnu konstrukciju koji treba da ublaži,amortizuje vibracije koje se stvaraju kada na primer teretni voz projuri velikom brzinom kroz stanicu i to je za naše građevinske stručnjake sa kupljenim diplomama kako se čini viša matematika koju ne mogu nikako da reše.Tužno i žalosno.
  • TsiBB

    04.06.2025 14:07
    @Zare
    Znači modernizam je problem? Zahvaljujući naprednom stilu podzemnih garaža ugrožene su značajne modernističke građevine koje novosađani nazivaju Banovina i Tanurdžićeva palata kao i katolička crkva u gotskom stilu, ona što je pogrešno nazivaju katedralom.
    Istrebimo sve stilove osim naprednog.
  • Građevinski inženjer

    04.06.2025 11:46
    @Ferro
    Naučniče, za razliku od tebe ja jesam građevinski inženjer. Za razliku od tebe ja sam pregledao fotografije izgradnje stanice iz kojih se jasno vidi da su krovni nosači bili POTPUNO GOTOVI kad je rađena nadstrešnica i da su nosili sami sebe! Dakle, da sam ti, ja bih poradio na svom znanju pravopisa i pisao bih "poTkonstrukcija" a ne "poDkonstrukcija" jer to se uči u osnovnoj školi. Kakav ti je pravopis takvo ti je i znanje statike!
  • dacic

    04.06.2025 00:28
    da ruse renovirano pa da se opet ugrade sa % keshovine
    aaauuu pa nece opet, ili bi mogli jos 1 krug?
  • Nsss

    03.06.2025 23:34
    Mislim da je već odlučeno ili odlučio šta će biti sa stanicom, jer gradonačelik već priča o spomeniku, samo niko nas nije obavestio o tome! Molim gradonačelnika da dođe malo u Petrovaradin, da vidi kako žive ljudi a isto i oni koji putuju! Uskoro postaje ta mala lepa stanica međunarodna, jer kreće voz Petrovaradin-Bar, a i Budimpešta nam je u najavi!Ljudi moji, šta se čeka? Galens i EXpo!
  • Zašto rušiti??

    03.06.2025 20:38
    I Notr Dam je izgoreo
    Da je ministar građevine Francuske ovakav ćaci kao ovi ovde ministri i svi ostali bliski ćacima i on bi imao ideju da sruši ceo Notr Dam u Parizu kad je krov goreo i pao! NOTR DAM nije srušen!

    Da li ste normalni? Ne rušiti, nego prvo ozbiljno veštačenje, provere statike pa rekonstrukcija. Puštajte veštake da rade!
  • Ferro

    03.06.2025 20:17
    @Građevinski inženjer
    Poštovani gospodine, očigledno je da niste pročitali dostavljenu dokumentaciju opisa konstrukcije u sklopu statičkog proračuna. Naime u njemu piše da je u pitanju statički sistem koji sadrži kose zatege oslonjene preko horizontalnog oslonca na vrhu objekta (nadstrešnica je deo tog sistema) i da se "testerasta" krovna ploča , unutar velike sale objekta a koja je podkonstrukcijom (skelom) pridržana , oslobađa oplate i podkonstrukcije (skele) nakon što se spoljni nosači (kose zatege) , oslobode svojih podkonstrukcija a nakon punog sazrevanja betona oba konstruktivna elementa koji su činili jedan celokupan statički sistem. Takođe je objašnjen postupak (redosled) oslobađanja oslonaca podkonstrukcije zj demontaže podkonstrukcije.
    Žalosno je što u ovoj zemlji ima gomila takvih "stručnjaka" kao što ste vi. Ne dao nam Bog da ste vi i takvi kao vi na odgovornim položajima na kojima se odlučuje o našim životima. Vama ne bi trebalo dati ni zavezanu ovcu da čuvate. Treba da vas je sramota što uopšte izjavljujete ovakve gluposti. Jedino što vas može opravdati je da vi uopšte nemate zvanje inženjera niti posedujete neku vrstu licence odgovornog projektanta ili još gore izvođača radova... Ako ste samo "Ćaci" koji troluje po internetu onda je to drugi društveni problem.
    Užas!!!
  • Zare

    03.06.2025 18:04
    @TsiBB
    Nema Stuttgart veze sa socrealizmom ali ima sa modernizmom.
  • Novosadjanin

    03.06.2025 18:03
    Spomenik
    Ostaviti je kao spomenik(kao generalštab) a novu izgraditi na drugom mestu. SNS I KINEZI DA JE IZGRADE BESPLATNO. Već su jednom naplatili višestruko.
  • Zare

    03.06.2025 17:47
    @Nego
    Narocito je "lepa" fasada koja me asocira na zastakljenu verandu moje babe kako je bilo moderno raditi u to vreme.
  • Zeze

    03.06.2025 17:16
    Ma jel tu nesto jasno
    Mozete sad da napravite ajfelov toranj most slobode i zeleznicki su srusili nato agresori a ovo su napravili domaci izdajnici gladni para lopovluka ovo je nevideno ludilo vuciceve ekipe a saucesnici su tuzilastvo i sudstvo ovo ce biti zapamceno u istoriji novog sada poginuse ljudi deca i nikom nista
  • Nego

    03.06.2025 16:54
    To je simbol Novog Sada i bila je najlepša i najbolja uradjena stanica u Bivšoj Jugi.Oni bi da ruše da se opet ugradnju a napravili bi gore nego što su napravili ugradili tu nadstrešnicu.Nekome je bitno da se ugradjuje kao što je bio slučaj i sa Autobuskom stanicom.Imamo mi stručnjaka dobri nestranački koji trebaju da se pitaju ,angažuju da naprave isto takvu nadstrešnicu kao što je bila pre.Odgovornost,pravda da Odgovaraju svi odgovorni za rekonstrukciju ,da vrate sav novac da se istim tim parama koji treba da vrate renovira ta ista stanica i da krivci plate odštetu porodicama pobijenih ,
  • Lana

    03.06.2025 15:10
    Što da ne
    Onda mogu opet svojim pajtosima da nameste tender za novu! Da pokažu da ne odustaju od lopovluka i nemorala.
  • Ns

    03.06.2025 15:04
    Nadstresnica
    Pa sto sada ne rekonstuisu samo nadstresnicu kada su sve rekonstuisali samo nju nisu ?
  • Sa

    03.06.2025 15:01
    Stanica treba da se otvori, ispred napravi normalna nadstrešnica sa stubovima i spomen obeležje za nastradale.

  • Građevinski inženjer

    03.06.2025 14:41
    Gluposti
    Dašić, koji umesto da je otkrio zašto je pala nadstrešnica, opet priča nebuloze. Zgrada je bezbedna i može se odmah pustiti u rad. Dašić je zaboravio da su krovni nosači morali biti sračunati na puno opterećenje PRE izrade nadstrešnice jer je ona rađena POSLE njih. Udtalom njen statički uticaj je mali i nije veći od 5%. Bolje bi mu bilo da on i Kuzmanović konačno ustanove ZAŠTO JE PALO i da time prestanu da pomažu Vučiću!
  • Limanac

    03.06.2025 14:11
    Ne vidim da je u tekstu napisano sutra se rusi.
    Pise nakon provere statike...Najbolje da ne provere nista, da i ako nije bezbedno ostane tako i da je puste u rad jer vi nedate da se rusi. I da opet padne na nekoga sta bi rekli?!
    Jel vama iko moze udovoljiti?
    Drugo u ovoj zemlji nema vise majtora koji znaju to da poprave, malo je onih koji u novu znaju da naprave, iz koje god stranke i partije bili..U ovoj drzavi su majstori izumrla vrsta, ostali su priuceni majstori. Vucicevi ili vasi u ovoj drzavi su svi majstori ćaci
  • Слободан

    03.06.2025 13:57
    Зашто рушити целу зграду??? Да сакријете трагове скроз? Та станица је један од симбола Новог Сада и не треба да се руши него обнови. Ово би само да руше, па да се поново уграде сви. Као што су непотребно срушили хотел Парк код Футошког парка, да би се из темеља уграђивали. И у заштићеном парку окупирали централну грађевину са старачким домом и сад се парком возају аутомобили, који сваки дан улазе у парк поред саобраћајног знака за забрану саобраћаја. Колико год се трудили да за вама остану неке грађевине иза вас ће остати само сећање на криминал и издају! А и све што пипнете се руши и распада.
  • Vartburg limuzina

    03.06.2025 13:56
    razvaljuj
    Ih oni se zuti prsluci bunili protiv Makrona, a on bar nije srusio Notre-Dam onomad nego ga renovirao. Nije stanica Notre-Dame, no ima za nas neki znacaj, bar emotivni. Da su Parizani imali ove nose vec bi na mestu katedrale bio neki novi objekat...
  • Zeze

    03.06.2025 13:55
    Ajd majmuni
    Ko ce se voziti zeleznicom ma tesko ste bando ugasili ja da se vozim tim vasìm vozovima dvesta na sat ej vucicu ti i tvoja banda u cuzu zajedno sa tuzilastvom koje krije odgovorne za ovu svinjariju pa vi ste od novog sada napravili grobnicu a ti decko si najveci krivac ti vucicu kako te nije sramota bednice a vi sluge vuciceve ima da letite ko bele lale sta ste uradili nece vas dunav oprati
  • Liman

    03.06.2025 13:53
    Nece nazadnjaci ostati toliko na vlasti tako da ne brinu o tome neko strucniji, pametniji i posteniji od njih ce to resiti. A oni koji su za to odgovorni sve ce to gledati ali iz zatvora.
  • TsiBB

    03.06.2025 13:51
    @Zare
    Kakve veze ima Stuttgart sa socrealističkim beton naseljima?
    A koja ŽS u Srbiji je bila lepša i funkcionalnija od novosadske?
    Dok je tvoji nisu “obnovili"?
    Opterećujete dodatno nadstrešnicu, a ne proverite statiku?
  • Musa kesedžija

    03.06.2025 13:48
    Sladoled
    Kakvo crno rušenje.Spucali toliko naših para i sad ruši.Vi niste normalni i treba da letite sa vlasti što pre dok nas ne ugrobarite do kraja.
  • Plavi voz

    03.06.2025 13:47
    a moglo je bolje
    Da se ne zaboravi, 1999. smo bili ui tezoj situaciji, odseceni od BG, pa se trazilo i naslo neko resenje. U roku od godinu dana smo imali dva prelaza, kakva takva i most kod Beske, znaci tri resenja. Pre pada Slobe otvorena Duga, a sada? Mrsom...i se i mulja, covece, otvarali ste sve bez papira dva put, a sada kao ne moze niko da ode i da utvrdi stanje. Doneli LEX specijalis za H20 Bg, a sada muk. Tri plana su vec trebali imati i privremeno resenje da ljudi ne ide u Varadin. Stanica ne treba da se rusi, no ovi koji su je opravljali ne treba vise nista da diraju.....
  • Rade

    03.06.2025 13:31
    Memorijalni centar
    Zgradu srušiti i na istim mestu napraviti memorijalni centar. Nikakva sanacija zgrade sa primenom Iste tehnike sajli i nadstrešnice više niko da i ne pomisli a ne ponovo da uradi !!! To rešenje nikad nije ni trebalo da bude primenjeno jer je veoma riskantno i zavisno od redovnog savesnog održavanja. To mi ne možemo imati, možda Japanci ali ni za njih nisam siguran. Malo dalje napraviti novu staničnu zgradu ali bez ikakvih tehničkih fantazija, nego sa klasičnim proverenim sigurnim rešenjima.
  • Mima

    03.06.2025 13:27
    Ne treba nista dirati dok se ne ispune zahtevi studenata.
    Mesto zločina i ubistvo ljudi se ne čisti da slučajno ne bude:očistili,a treba nam jos neki dokaz.
    Sve je dokaz,kao i ovaj da hoće da ruse,grade…žuri se negde…
    A,dokaz i da stoji tako nefunkcionalno je da ih podseca na “šta ste radili”.
    Da se mislilo dobro,ne bi do ovoga došlo.
    Ja ne mogu da oprastam ubistvo.
  • Dipl.ing.gradj.

    03.06.2025 13:15
    Arhitekte Imre Farkaš i Milan Matović su završili stanicu za osam meseci, (dok su ovi rekonstrukciju radili tri godine). Oni bi je rado srušili da bi se ponovo neko “ugradio”i da ne bi ostala zgrada koja podseća na njihovu strucnost i lopovluk. Ta zgrada je prepoznatljivi simbol grada. Kao katedrala, tvrdjava, Miletićev spomenik ... Znači nikako rušiti taj objekat. Rekonstruisaće neko ko se razume u struku i svoj posao. (sa državnog fakulteta).

  • Jdjjdjd

    03.06.2025 13:12
    Joj nemoj samo betonsku, to je tako teško i u rizično sa sve stubovima, a ono što je bilo bez stubova, ono je ne znam... Stavite običnu metalnu, isto sa stubovima i ćao, bezbednije, lakše održavanje...
  • Ako

    03.06.2025 12:58
    Ako reše da se ruši, to će značiti da je cilj svega, i kvazi rekonstrukcije posle rekonstrukcije, i žrtvovanje građana, i cela drama puna nelogičnosti, bilo samo deo plana i rušenju, tj. Zidanju tog nečeg novog što će tu da bude. Ne može se tek tako samo srušiti stanica. Mora da se smisli neki razlog. A pošto su čitali jedino Trampove savete za brzo bogaćenje, mora nešto pompezno da se ruši, da bi se nazivali nešto za šta će kasnije samo oni pričati kako je to promenilo tok istorije i tapšali se po ramenu.
  • sasa

    03.06.2025 12:33
    Unistavanje dokaza
    Najavljeno rusenje ce sluziti da se zacementiraju krivotvorena i nesavesno uradjena vestacenja koja imaju za cilj da amnestiraju najvise funkcionere odgovornosti. Kada se srusi, naknadno vestacenje nece biti moguce, i falsifikat ce postati de fakto relanost. Ne sme im se dozvoliti rusenje dok se ne uspostavi vladavina orava i ne izvrsi lustracija u svim drzavnim organima kako bi se osigurala savesno uradjena vestacenja i krivci za tragediju osudili na maksimalne kazne (uz leks specijalis da se oduzme imovina stecena pljackom Srbije)
  • Mića

    03.06.2025 12:13
    Tako je i Neron rušio Rim
  • Bata

    03.06.2025 12:11
    Zbog čega da se ruši ?
    Većina škola u Srbiji je stara preko 80 godina i sama ta zgrada stanice je u 100x boljem stanju od svih tih škola .
  • Jelena

    03.06.2025 12:09
    Štetočine bi samo da ruše
  • dada

    03.06.2025 12:09
    Rušenjem hoće da svale krivicu na samu zgradu a ne na nesposobnjakoviće koji su je remontovali
  • П

    03.06.2025 12:08
    П
    Сравнити! Ко ће у ту гробницу ући више?! Само новци ЕУ и њиов надзорни орган да је изграде како неби дошао неко у искушење да покраде јер корупција у АВ Србији убија!
  • Paja

    03.06.2025 12:07
    Nek Sruše pa onda da prodaju imovinu političara i od tih para naprave novu stanicu
  • Virus

    03.06.2025 11:49
    Ok
    Kad vi nešto napravite, vi srušite, lako je srušiti tuđi trud i rad.
  • plavuša

    03.06.2025 11:25
    M islim da treba i utega
    neki kontrabalast a ne samo stubovi...
    Neka kažu statičari konačnu.
  • nismo bogati

    03.06.2025 11:21
    Ing odmah traži nadje rešenje
    Ovo što kaže ing Dašić zvuči logično i ekonomično.

  • Liquidator

    03.06.2025 11:06
    Mislim da smo mi NS i svi koji imaju duše završili sa železnicom i vozovima zauvek bar u ovom životu,
    Srušiti sve i napraviti plato od belog mermera ploča i u sredini večni plamen.
  • Lepi Brka

    03.06.2025 10:58
    Hvala lepo, preskakaćemo ogradu i pretrčavati prugu, bezbednije je nego da ovi ugrađevinari bilo sta vise ziđu.
  • Srušiti

    03.06.2025 10:57
    Ćacilend
    Stanicu ostaviti i popraviti.
  • Zare

    03.06.2025 10:53
    Novosadska Z. stanica je tipican socrealisticki modernizma za koji se vezuju samo jugonostalgicari a ja da se pitam, srusio bih je do temelja. U Stutgartu je srusen kompletan mali Schlossplatz (ceo kvart), u samom centru, izgradjen sezdesetih godina u stilu gomile salovanog betona. Niko nije zaplakao za njim a mi bi sada podupirali i ojacavali klimavo zdanje koje ce nas uvek podsecati na tragediju.
  • Rasa sa salasa

    03.06.2025 10:48
    Kao građevinski inženjer, mogu samo da kažem da samo kompletan idiot može da pomisli da sruši zgradu ŽS. Ali nažalost, njih ovde ima, i poprilično ih se nakotilo tokom vladavine bašibozuka Ace Srbina, pa treba biti jako oprezan.
    S nekog inženjerskog aspekta, rekonstrukcija nadstrešnice nije nikakav extreme engineering poduhvat, i može lako, brzo i jeftino da se izvede. Problem je što je banda urušila ovu državu, ustavni poredak, i sve zakone, propise, standarde, i što su stručnjaci, profesori, i svi ostali umni ljudi postali predmet sprdačine, jer koji će nam, kad naš predsednik sve najbolje zna. On je ovu maništru zakuvao, i niko pre njega ne treba da guli robiju.
    Kao čovek, Novosađanin, i korisnik usluga stanične zgrade skoro pola veka, mogu samo da kažem da zgrada ostaje. Mudri ljudi ove zemlje (sociolozi, psiholozi, umetnici, istoričari umetnosti) da zajedno dođu do rešenja kako obeležiti mesto tragedije. Rešenje koje će biti prihvatljivo estetski, sa punim pijetetom prema nevinim žrtvama, i u isto vreme opomena budućim generacijama šta može da se desi ako pustiš besnog kera da o svemu odlučuje!
  • Ja

    03.06.2025 10:47
    Srušiti pa da mafija izgradi nesto gde ce nam trebati čamac za kretanje posle svakog pljuska?
  • Gi

    03.06.2025 10:39
    Potpis
    Vidim brinu se mnogi hoće li iko više smeti/potpisati bilo šta u budućnosti....Ne brinite, naći će se već neko, takvi smo ljudi.
  • Pitam se

    03.06.2025 10:24
    Zašto ne vole železnicu? Prvo je Beograd ostao bez glavne žel.stanice a sada i nesrećni Novi Sad.
    Pre njih još mnogi gradovi su ostali bez žel.prevoza...na primer veza Vršac-Temišvar,kao turistička linija.
  • /

    03.06.2025 10:14
    ne dolazi u obzir
    ne moze rusenje, oni se tome nadaju od pocetka. Sad neka strucnjaci , ali zaista strucnjaci urade posao kako treba. A Vucicu ne smeta pamet da se i dalje mesa u ovaj projekat pored sve stete koju je naneo svima pa i sebi
  • Aleksa

    03.06.2025 09:28
    Džajić je inženjer geologije a ne statičar, uz sve dužno poštovanje za sve što je uradio do sad i kako je reagovao - tako treba svaki inženjer da reaguje.

    Ideja o postavljanju novih kotvi u "zemlju" (ustvari u neke nove temelje) nije loša kao ni ideja o izgradnji stuba, ali za sve to mora da se uradi prethodno ispitivanje i analiza trenutnog stanja.

    U svakom slučaju, rušili ili popravljali , ne postoji razlog da se ne koristi susedni objekat kao izlaz na stanicu, koji je i bio korišćen dok je glavna sala i objekat bio "renoviran".

    Susedni objekat (ulaz ispod sata) je statički posebna celina.

    Novosadjani bez železničke stanice već sedam meseci - zato što niko sad ne sme ništa da odluči. Niti ima stručnosti u vlasti koja bi mogla to da uradi.

    Glupost i dalje vlada.
  • Rizbo

    03.06.2025 09:27
    hahaha hoce da je sruse da bi se necija firma uvalila u projekat pravljenja potpuno novog objekta i ukrala 10 puta vise para nego sto bi mogla da ukrade na rekonstrukciji
  • Titan

    03.06.2025 09:26
    Ne treba je rusiti ali treba napraviti rekonstrukciju kako treba. Architektonska i kulturna nasledja se ne ruse. To rade samo neuki. Mislim da je poruseno dosta po Novom Sadu od strane neukih.
  • Zoran Djordjević

    03.06.2025 09:24
    istraga
    Prvo da neko javno objavi da je stanica brzopleto puštena u rad pred izbore u sklopu predizborne kampanje, a na direktno insistiranje i pretnje predsednika!
  • NS

    03.06.2025 09:21
    Nema sta da se rusi, vratiti kako je i bilo samo sad stubove staviti ispod nadstresnice
  • ee

    03.06.2025 09:20
    "Ideja ing.Đajića je odlična i što se tiče racionalnosti (već je proćerdano je i ukradeno užasno mnogo novaca ) i funkcionalnosti i očuvanja bar jednog simbola Novog Sada"

    Nije racionalno a i upitno koliko je i simbol Novog Sada (govorim kao neko rodjen u NS pre 50 i kusur godina). Prvo, nije racionalno zato sto nijedan inzenjer nece imati hrabrosti da potpise nijedan papir za rekonstrukciju a da ne pricam o kasnijem pustanju u rad. Ko zna kako su radovi na rekonstrukciji izvodjeni, sta je muljano, da li je sve dokumentovano.... Nijedan inzenjer nece potpisati bilo sta i to je jasno. Dakle trajalo bi godinama a kostalo bi kao 2 zgrade stanice. A nema se ni vremena, nemamo zeleznicku stanicu a ovim tempom necemo je imati ni sledecih 10 godina. Srusiti ceo prednji deo, glavnu zgradu, peroni i taj deo ostaje, i sagraditi modernu lepu zgradu sa spomenikom na tragediju. Finansirati iz EU fondova zbog kontrole finansija.
    Nisam gradjevinac nego masinac, ali ako je nastresnica bila kontrateg, a ocigledno jeste, njenim rusenjem se vec narusila statika, i pitanje koliko je narusena statika dodatno ostetila celu zgradu. Nije resenje samo zakaciti novu nadstresnicu. Neko kaze staviti stubove..pa ceo smisao kacenja je bilo da bude kontrateg, stubovi potpuno to ponistavaju i bilo bi kao i sad da kontratega ni nema. U medjuvremenu smisliti nekim privremenim objektima omoguciti pristup peronima, montazni objekti na platou gore mozda, prodaja karata i cekaonica.
  • -

    03.06.2025 09:19
    Daleko više verujem ovoj zgradi nego bilo kojoj splačini koja će SNS mafija da napravi kroz nameštene tendere
  • Dimče

    03.06.2025 09:17
    Laičko smatranje
    E pa evo ovako: Iako nisam stručnjak za građevinu, mogu da razumem da je nadstrešnica okačena na sajle zapravo služila i kao kontra-teg za krov onolikih razmera koji nema oslonca u sredini i koji je upravo iz tih razloga cik-cak naboran.
    Složio bih se da se zgrada sruši ako je za ovih 7 meseci zbog izmenjenih uslova nepovratno narušena statika objekta, ali da se napravi ISTA TAKVA NOVA.
  • Salamander

    03.06.2025 09:14
    @rale
    Tačno: evidentan je trud vlade, da napravi najdisfunkcionalnije distraktorske sisteme: bunt protiv razuma, pismenosti, umetnosti, požrtvovanja, empatije, pomaganja, harmonije....to je nebeski rat: birajmo stranu pametno, sestre i braćo
  • oki

    03.06.2025 09:13
    :
    vidim koliko ljudi je protiv rušenja u smislu ovo je spomenik ovo ono...alo bre ceo svet napreduje, grade se novi objekti koji služe svrsi, ali ne...mi objekte koji treba da služe pretvaramo u oronule spomenike....
  • TsiBB

    03.06.2025 09:10
    Genijalno
    "Naime, ministarka Aleksandra Sofronijević je u izjavi za Tanjug rekla da će nakon ispitivanja statike zgrade železničke stanice ona biti ili srušena ili rekonstruisana ili delimično korišćena gde je potpuno bezbedna."
    A sutra će padati kiša ili neće padati.
  • NS

    03.06.2025 09:10
    Ne rušite ništa!!!!!
    Ne treba.
    Ne dirajte nam ž.stanicu! Zbog nečije bahatosti,da rušite simbol grada,neće moći.
    Ž.stanica je stajala od šezdesetih, dok je nisu rekonstruisali.
    Odgovorni treba da odgovaraju a ne da rušite zgradu!!!!
  • need for speed

    03.06.2025 09:01
    slažem se
    Može i rušenje i gradnja nove ali parama AV-AV i SNS-a.

    Ko je za*ebo taj i plaća!
  • citalac

    03.06.2025 09:00
    Svi koji zagovarju rušenje su apologete kriminalnog režima i RUKE SU VAM KRVAVE. Sramota. Ne postoji objekat koji se ne može sanirati. Kakvo smo mi primitivno koruptivno pleme? Krivi toranj u Pizi, katedrala u Minhenu... objekti hiljadu godina stari. Jel imate vi dušu, mozak srce? Naravno da treba da se sačuva i obnovi baš kako je bila. NE znate da zakačite viseću nadstrešnicu i da garantujete ŽIVOTOM da je bezbedna? Onda mi ne treba da posotojimo kao država. Kako smo došili do ovoga da smo posle II SR mogil da gradimo a sad ne znamo ni statiku da ispitamo? Jel ima ovde čoveka sa KIČMOM. TO je kultorno istorijski spomenki simbol grada. 6 meseci blokiramo državu. Borimo se za istinu. I sad bi da tu galsens SAKRIVA TRAGOVE: Ne samo da treba da ostane nego mora biti i uklesano ime ALEKSANDRA VUČIĆA da se NIKAD NE ZABORAVI KO JE KRIV I LAŽOV (samo to nismo renovirali). Takva devijantna ličnost nije postojala ovde. I zašto niko nema hrabrosti. Šta je sa vama?
  • Radnik

    03.06.2025 08:57
    Milos Vučević, Adrijana Mesarovic i Donald Bozic da objasne tužilaštvu ko se sve ugradio u projektu!
  • ex chapman

    03.06.2025 08:53
    historija
    jos jednom podsecam - stanica je bila potpuno bezbedna, dok je oni nisu "rekonstruisali"
  • Igor Crnokarac

    03.06.2025 08:52
    Sve objekte koji su renovirani za vreme SNS-a treba ponovo renovirati ili srusiti. SNS "Strucnjaci" i funkcioneri su doveli do smrdi 16 ljudi u NS i to moze da se ponovo desi na nekoj drugoj renoviranoj lokaciji.
    Tunel koji se pravi ispod venca preporucujem da svi izbegavaju kad se otvori jer kako rade taj tunel ce se urusiti u roku od godinu dana.
  • iki

    03.06.2025 08:49
    da
    sad je prilika da se sruši i da novi sad dobije konačnu jednu modernu železničku stanicu...samo se bojim da li će ovi znati da je naprave kako dolikuje ovom gradu...
  • Realista

    03.06.2025 08:45
    rekonstrukcija rekonstrukcije
    Tek kada se osude odgovorni, zapleni im se imovina i od te sume isplate oštećeni a od ostatka sanira šteta uz nezavisne strane posmatrače možemo pričati o daljim koracima. Do tada, obezbediti objekat, osigurati i zatvoriti.
    @Tašoli, a šta si ti? Huljin lizodup?
  • Miodrag

    03.06.2025 08:43
    Треба је срушити и направити мању, функционалну и модерну зграду са меморијалним одељењем.
  • Steva

    03.06.2025 08:39
    oj srbijo med šljivama
    Naravno,da treba srušiti željezničku stanicu i Tanurdžićevu Palatu i Banovinu i eto prostora da Galens gradi solitere,i treba poseći sve šume i umesto njih zasaditi traktorske gume.
  • Slobodan

    03.06.2025 08:39
    Veštačenja, hapšenja, rušenje!
    Prvo izvršiti detaljno veštačenje i prikupljanje dokaza, pohapsiti sve odgovorne - počev od vučića pa na dole i onda srušiti zgradu i graditi novu. Pothodnici i peroni su verovatno bezbedni, osim ako sns "majstori" nisu uspeli i tamo nešto da "poprave".
  • Ns

    03.06.2025 08:36
    Naravno
    Naravno da nema komentara,šta bi čovek i rekao a da ne zaplače
  • Miki

    03.06.2025 08:20
    Koliko treba vremena utvrditi ko je kriv?
  • Nikola

    03.06.2025 08:13
    X
    Na toj crnoj ploči dovoljno je da stoji samo jedno ime. Svi znamo ko je uspostavio ovaj fasističko - kriminalni sistem.
  • D

    03.06.2025 08:09
    .
    Neće pipnuti zgradu, dok se ne završi cela istraga i ispitivanja!
  • Rimtutituki

    03.06.2025 08:07
    Ne!!!!
    Rušenje ne dolazi u obzir!!!!!
  • Z

    03.06.2025 08:03
    Z
    Treba! Objekat koji je ubio 16 ljudi nemoze biti samo rekonstruisan jer izaziva ne sigurnost i nelagodu. Izgraditi novu modernu i sigurnu ali nikako ovaj rezim koji je ubio 16 nevinih ljudi i 1 trajnog invalida. Angazovati stranu firmu iz EU koja ce biti pod kontrolom dok novac obezbediti plenidbom ovog rezima koji je korupcijom izazvao ovaj zlocin.
  • 937

    03.06.2025 08:00
    Mislim da je, kada je u pitanju zgrada železničke stanice, opcija samo jedna: rušenje. Prvo, nema tog stručnjaka niti firme koji će biti spremni da, pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjave i garantuju da je ta zgrada bezbedna. Drugo, siguran sam da će stručnjaci sa FTN, kada ih puste unutra, utvrditi da je, u najboljem slučaju, neophodna obimna revizija svih (nestručno, nevešto i nemarno izvedenih) radova u okviru dosadašnje rekonstrukcije, te da je jeftinije srušiti zgradu i graditi je ispočetka nego popravljati ono što je dosad isfušereno.
  • MaryPoppins

    03.06.2025 08:00
    Ne nikako to je spomenik
    Treba odgovorne osuditi na robiju za ubistvo 16 naših dragih,nevinih sugrađana.
  • Milan NS

    03.06.2025 07:56
    Sahranili
    su nedužne, sad bi i tragove svoje korupcije
  • Slucaj

    03.06.2025 07:54
    Objekti u svetu stoje stotinama godina. Ovima zgrada od 65 leta stara, jer nisu u stanju bilo sta da odrzavaju. Da ruse odlicno znaju, jednako kao i da se ugrade. A njihova gradnja nece poziveti da udje u istoriju, osim po javasluku.
  • Dejan

    03.06.2025 07:51
    Ako je poruše,to je još jedna ludost.
    Ideja ing.Đajića je odlična i što se tiče racionalnosti (već je proćerdano je i ukradeno užasno mnogo novaca ) i funkcionalnosti i očuvanja bar jednog simbola Novog Sada i dostojnog obeležavanja mesta tragedije i naravno,rušenje i zidanje nove zgrade,trajalo bi u nedogled,opet bi krali i sigurno bi bilo lošije i ružnije od ove zgrade.
  • predrag

    03.06.2025 07:50
    Tipicno rezonovanje nepismenih ministara ..
    I potencijalne zarade (zbog nove gradnje).
    Kao kad ti se pokvari auto zbog nekog dela, a ti razmisljas da li da 'akneš' auto u Dunav
  • rale

    03.06.2025 07:49
    Često kažem da kad god nešto treba da se desi u Srbiji, samo zamisliš šta je najgluplje i najgore što može da se odluči i desi, i to na kraju bude.
  • strašno

    03.06.2025 07:49
    da lj iko išao u osnovnu školu
    SVAKO ko nije bažao sa časova fizike u OSNOVNOJ školi, je učio VEKTOR SILE,
    nije nadstrešnica bezveze paravljena sa velikom težinom 100 tona, preko tih utega je bila kotra teg za celu težinu krova, taj krov ima veliki raspon, i NEMA u sredini stubove, tako da je po pricipu klackalice nadstrešnica preko utega pomerala vektor sile, da isiti bude na vertikalnim stubovima fasade. ( kao na dečijoj klackalici, kad dvoje dece iste težine uspeju da izbalansiraju klackalicu da stoji horizontalno, ili onaj katar na pijaci kad se meri sa tegom) sada je taj vektor sile u sredini krova, i svo opterećenje sada trpi sam krov, a pored toga ni stubovi koji su napred i natad na fasadi, više nisu opterećeni strogo po vertikali , nego imaju silu rasprezanja prema spolja ..
  • Aleksej

    03.06.2025 07:47
    Srpska Nepismena Stranka
    Napredni znaju samo da ruse staro. Voleli bi sve da sruse iz dobra pre nego sto su oni dosli u nas grad/gradove. Da nista ne postoji od pre njih.
  • Realno

    03.06.2025 07:45
    Treba!
  • Mile

    03.06.2025 07:41
    Odlična ideja
    Ovo treba podržati ideju gospodina inženjera Đajića i za ovaj cilj treba protestvovati... Dokle god se imena odgovornih političara i vlasnika firmi i inženjera ne uklešu u mermer...
  • SRB-IN

    03.06.2025 07:40
    Uklanjanje tragova
    SNS bi da je poruši do temelja i da opet zaradi. Ta stanica je ključni dokaz protiv čelnika države i njihove bezobzirnosti. Naći će neke ćaci inženjere koji će predložiti rušenje i to će odraditi, nažalost...
  • Filip

    03.06.2025 07:37
    Đajić je geolog, ne građevinac. To je isto kao da stomatolog daje izjavu o bolestima jetre.
  • Pazi sada

    03.06.2025 07:37
    Naravno da ce srusiti, pa to je decenijski radikalski plan o premestanju stanica i pretvaranju u stambeni deo. Samo pomislite kakvu ruznu kocku ce staviti. Bilo sta da naprave njiih ne interesuju zrtve, arhitektura, lepota... vec brisanje vojvodjanskog i nanosenje stete ovdasnjima.
  • Ташоли

    03.06.2025 07:33
    Од кад је Ђајић грађевински инжењер?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna