Građevinski inženjer
03.06.2025 • 14:41
Gluposti
Dašić, koji umesto da je otkrio zašto je pala nadstrešnica, opet priča nebuloze. Zgrada je bezbedna i može se odmah pustiti u rad. Dašić je zaboravio da su krovni nosači morali biti sračunati na puno opterećenje PRE izrade nadstrešnice jer je ona rađena POSLE njih. Udtalom njen statički uticaj je mali i nije veći od 5%. Bolje bi mu bilo da on i Kuzmanović konačno ustanove ZAŠTO JE PALO i da time prestanu da pomažu Vučiću!
Odličan komentar,logičan i stručno obrazložen,i naravno da su krovni nosači sračunati na puno opterećenje a to što svi zovemo nedstrešnica je u stvari protivteg za tu krovnu konstrukciju koji treba da ublaži,amortizuje vibracije koje se stvaraju kada na primer teretni voz projuri velikom brzinom kroz stanicu i to je za naše građevinske stručnjake sa kupljenim diplomama kako se čini viša matematika koju ne mogu nikako da reše.Tužno i žalosno.
Znači modernizam je problem? Zahvaljujući naprednom stilu podzemnih garaža ugrožene su značajne modernističke građevine koje novosađani nazivaju Banovina i Tanurdžićeva palata kao i katolička crkva u gotskom stilu, ona što je pogrešno nazivaju katedralom.
Istrebimo sve stilove osim naprednog.
Naučniče, za razliku od tebe ja jesam građevinski inženjer. Za razliku od tebe ja sam pregledao fotografije izgradnje stanice iz kojih se jasno vidi da su krovni nosači bili POTPUNO GOTOVI kad je rađena nadstrešnica i da su nosili sami sebe! Dakle, da sam ti, ja bih poradio na svom znanju pravopisa i pisao bih "poTkonstrukcija" a ne "poDkonstrukcija" jer to se uči u osnovnoj školi. Kakav ti je pravopis takvo ti je i znanje statike!
Mislim da je već odlučeno ili odlučio šta će biti sa stanicom, jer gradonačelik već priča o spomeniku, samo niko nas nije obavestio o tome! Molim gradonačelnika da dođe malo u Petrovaradin, da vidi kako žive ljudi a isto i oni koji putuju! Uskoro postaje ta mala lepa stanica međunarodna, jer kreće voz Petrovaradin-Bar, a i Budimpešta nam je u najavi!Ljudi moji, šta se čeka? Galens i EXpo!
Da je ministar građevine Francuske ovakav ćaci kao ovi ovde ministri i svi ostali bliski ćacima i on bi imao ideju da sruši ceo Notr Dam u Parizu kad je krov goreo i pao! NOTR DAM nije srušen!
Da li ste normalni? Ne rušiti, nego prvo ozbiljno veštačenje, provere statike pa rekonstrukcija. Puštajte veštake da rade!
@Građevinski inženjer
Poštovani gospodine, očigledno je da niste pročitali dostavljenu dokumentaciju opisa konstrukcije u sklopu statičkog proračuna. Naime u njemu piše da je u pitanju statički sistem koji sadrži kose zatege oslonjene preko horizontalnog oslonca na vrhu objekta (nadstrešnica je deo tog sistema) i da se "testerasta" krovna ploča , unutar velike sale objekta a koja je podkonstrukcijom (skelom) pridržana , oslobađa oplate i podkonstrukcije (skele) nakon što se spoljni nosači (kose zatege) , oslobode svojih podkonstrukcija a nakon punog sazrevanja betona oba konstruktivna elementa koji su činili jedan celokupan statički sistem. Takođe je objašnjen postupak (redosled) oslobađanja oslonaca podkonstrukcije zj demontaže podkonstrukcije.
Žalosno je što u ovoj zemlji ima gomila takvih "stručnjaka" kao što ste vi. Ne dao nam Bog da ste vi i takvi kao vi na odgovornim položajima na kojima se odlučuje o našim životima. Vama ne bi trebalo dati ni zavezanu ovcu da čuvate. Treba da vas je sramota što uopšte izjavljujete ovakve gluposti. Jedino što vas može opravdati je da vi uopšte nemate zvanje inženjera niti posedujete neku vrstu licence odgovornog projektanta ili još gore izvođača radova... Ako ste samo "Ćaci" koji troluje po internetu onda je to drugi društveni problem.
Užas!!!
Mozete sad da napravite ajfelov toranj most slobode i zeleznicki su srusili nato agresori a ovo su napravili domaci izdajnici gladni para lopovluka ovo je nevideno ludilo vuciceve ekipe a saucesnici su tuzilastvo i sudstvo ovo ce biti zapamceno u istoriji novog sada poginuse ljudi deca i nikom nista
To je simbol Novog Sada i bila je najlepša i najbolja uradjena stanica u Bivšoj Jugi.Oni bi da ruše da se opet ugradnju a napravili bi gore nego što su napravili ugradili tu nadstrešnicu.Nekome je bitno da se ugradjuje kao što je bio slučaj i sa Autobuskom stanicom.Imamo mi stručnjaka dobri nestranački koji trebaju da se pitaju ,angažuju da naprave isto takvu nadstrešnicu kao što je bila pre.Odgovornost,pravda da Odgovaraju svi odgovorni za rekonstrukciju ,da vrate sav novac da se istim tim parama koji treba da vrate renovira ta ista stanica i da krivci plate odštetu porodicama pobijenih ,
Dašić, koji umesto da je otkrio zašto je pala nadstrešnica, opet priča nebuloze. Zgrada je bezbedna i može se odmah pustiti u rad. Dašić je zaboravio da su krovni nosači morali biti sračunati na puno opterećenje PRE izrade nadstrešnice jer je ona rađena POSLE njih. Udtalom njen statički uticaj je mali i nije veći od 5%. Bolje bi mu bilo da on i Kuzmanović konačno ustanove ZAŠTO JE PALO i da time prestanu da pomažu Vučiću!
Ne vidim da je u tekstu napisano sutra se rusi.
Pise nakon provere statike...Najbolje da ne provere nista, da i ako nije bezbedno ostane tako i da je puste u rad jer vi nedate da se rusi. I da opet padne na nekoga sta bi rekli?!
Jel vama iko moze udovoljiti?
Drugo u ovoj zemlji nema vise majtora koji znaju to da poprave, malo je onih koji u novu znaju da naprave, iz koje god stranke i partije bili..U ovoj drzavi su majstori izumrla vrsta, ostali su priuceni majstori. Vucicevi ili vasi u ovoj drzavi su svi majstori ćaci
Зашто рушити целу зграду??? Да сакријете трагове скроз? Та станица је један од симбола Новог Сада и не треба да се руши него обнови. Ово би само да руше, па да се поново уграде сви. Као што су непотребно срушили хотел Парк код Футошког парка, да би се из темеља уграђивали. И у заштићеном парку окупирали централну грађевину са старачким домом и сад се парком возају аутомобили, који сваки дан улазе у парк поред саобраћајног знака за забрану саобраћаја. Колико год се трудили да за вама остану неке грађевине иза вас ће остати само сећање на криминал и издају! А и све што пипнете се руши и распада.
Ih oni se zuti prsluci bunili protiv Makrona, a on bar nije srusio Notre-Dam onomad nego ga renovirao. Nije stanica Notre-Dame, no ima za nas neki znacaj, bar emotivni. Da su Parizani imali ove nose vec bi na mestu katedrale bio neki novi objekat...
Ko ce se voziti zeleznicom ma tesko ste bando ugasili ja da se vozim tim vasìm vozovima dvesta na sat ej vucicu ti i tvoja banda u cuzu zajedno sa tuzilastvom koje krije odgovorne za ovu svinjariju pa vi ste od novog sada napravili grobnicu a ti decko si najveci krivac ti vucicu kako te nije sramota bednice a vi sluge vuciceve ima da letite ko bele lale sta ste uradili nece vas dunav oprati
Nece nazadnjaci ostati toliko na vlasti tako da ne brinu o tome neko strucniji, pametniji i posteniji od njih ce to resiti. A oni koji su za to odgovorni sve ce to gledati ali iz zatvora.
Kakve veze ima Stuttgart sa socrealističkim beton naseljima?
A koja ŽS u Srbiji je bila lepša i funkcionalnija od novosadske?
Dok je tvoji nisu “obnovili"?
Opterećujete dodatno nadstrešnicu, a ne proverite statiku?
Da se ne zaboravi, 1999. smo bili ui tezoj situaciji, odseceni od BG, pa se trazilo i naslo neko resenje. U roku od godinu dana smo imali dva prelaza, kakva takva i most kod Beske, znaci tri resenja. Pre pada Slobe otvorena Duga, a sada? Mrsom...i se i mulja, covece, otvarali ste sve bez papira dva put, a sada kao ne moze niko da ode i da utvrdi stanje. Doneli LEX specijalis za H20 Bg, a sada muk. Tri plana su vec trebali imati i privremeno resenje da ljudi ne ide u Varadin. Stanica ne treba da se rusi, no ovi koji su je opravljali ne treba vise nista da diraju.....
Zgradu srušiti i na istim mestu napraviti memorijalni centar. Nikakva sanacija zgrade sa primenom Iste tehnike sajli i nadstrešnice više niko da i ne pomisli a ne ponovo da uradi !!! To rešenje nikad nije ni trebalo da bude primenjeno jer je veoma riskantno i zavisno od redovnog savesnog održavanja. To mi ne možemo imati, možda Japanci ali ni za njih nisam siguran. Malo dalje napraviti novu staničnu zgradu ali bez ikakvih tehničkih fantazija, nego sa klasičnim proverenim sigurnim rešenjima.
Ne treba nista dirati dok se ne ispune zahtevi studenata.
Mesto zločina i ubistvo ljudi se ne čisti da slučajno ne bude:očistili,a treba nam jos neki dokaz.
Sve je dokaz,kao i ovaj da hoće da ruse,grade…žuri se negde…
A,dokaz i da stoji tako nefunkcionalno je da ih podseca na “šta ste radili”.
Da se mislilo dobro,ne bi do ovoga došlo.
Ja ne mogu da oprastam ubistvo.
Arhitekte Imre Farkaš i Milan Matović su završili stanicu za osam meseci, (dok su ovi rekonstrukciju radili tri godine). Oni bi je rado srušili da bi se ponovo neko “ugradio”i da ne bi ostala zgrada koja podseća na njihovu strucnost i lopovluk. Ta zgrada je prepoznatljivi simbol grada. Kao katedrala, tvrdjava, Miletićev spomenik ... Znači nikako rušiti taj objekat. Rekonstruisaće neko ko se razume u struku i svoj posao. (sa državnog fakulteta).
Joj nemoj samo betonsku, to je tako teško i u rizično sa sve stubovima, a ono što je bilo bez stubova, ono je ne znam... Stavite običnu metalnu, isto sa stubovima i ćao, bezbednije, lakše održavanje...
Ako reše da se ruši, to će značiti da je cilj svega, i kvazi rekonstrukcije posle rekonstrukcije, i žrtvovanje građana, i cela drama puna nelogičnosti, bilo samo deo plana i rušenju, tj. Zidanju tog nečeg novog što će tu da bude. Ne može se tek tako samo srušiti stanica. Mora da se smisli neki razlog. A pošto su čitali jedino Trampove savete za brzo bogaćenje, mora nešto pompezno da se ruši, da bi se nazivali nešto za šta će kasnije samo oni pričati kako je to promenilo tok istorije i tapšali se po ramenu.
Najavljeno rusenje ce sluziti da se zacementiraju krivotvorena i nesavesno uradjena vestacenja koja imaju za cilj da amnestiraju najvise funkcionere odgovornosti. Kada se srusi, naknadno vestacenje nece biti moguce, i falsifikat ce postati de fakto relanost. Ne sme im se dozvoliti rusenje dok se ne uspostavi vladavina orava i ne izvrsi lustracija u svim drzavnim organima kako bi se osigurala savesno uradjena vestacenja i krivci za tragediju osudili na maksimalne kazne (uz leks specijalis da se oduzme imovina stecena pljackom Srbije)
Сравнити! Ко ће у ту гробницу ући више?! Само новци ЕУ и њиов надзорни орган да је изграде како неби дошао неко у искушење да покраде јер корупција у АВ Србији убија!
Mislim da smo mi NS i svi koji imaju duše završili sa železnicom i vozovima zauvek bar u ovom životu,
Srušiti sve i napraviti plato od belog mermera ploča i u sredini večni plamen.
Novosadska Z. stanica je tipican socrealisticki modernizma za koji se vezuju samo jugonostalgicari a ja da se pitam, srusio bih je do temelja. U Stutgartu je srusen kompletan mali Schlossplatz (ceo kvart), u samom centru, izgradjen sezdesetih godina u stilu gomile salovanog betona. Niko nije zaplakao za njim a mi bi sada podupirali i ojacavali klimavo zdanje koje ce nas uvek podsecati na tragediju.
Kao građevinski inženjer, mogu samo da kažem da samo kompletan idiot može da pomisli da sruši zgradu ŽS. Ali nažalost, njih ovde ima, i poprilično ih se nakotilo tokom vladavine bašibozuka Ace Srbina, pa treba biti jako oprezan.
S nekog inženjerskog aspekta, rekonstrukcija nadstrešnice nije nikakav extreme engineering poduhvat, i može lako, brzo i jeftino da se izvede. Problem je što je banda urušila ovu državu, ustavni poredak, i sve zakone, propise, standarde, i što su stručnjaci, profesori, i svi ostali umni ljudi postali predmet sprdačine, jer koji će nam, kad naš predsednik sve najbolje zna. On je ovu maništru zakuvao, i niko pre njega ne treba da guli robiju.
Kao čovek, Novosađanin, i korisnik usluga stanične zgrade skoro pola veka, mogu samo da kažem da zgrada ostaje. Mudri ljudi ove zemlje (sociolozi, psiholozi, umetnici, istoričari umetnosti) da zajedno dođu do rešenja kako obeležiti mesto tragedije. Rešenje koje će biti prihvatljivo estetski, sa punim pijetetom prema nevinim žrtvama, i u isto vreme opomena budućim generacijama šta može da se desi ako pustiš besnog kera da o svemu odlučuje!
Zašto ne vole železnicu? Prvo je Beograd ostao bez glavne žel.stanice a sada i nesrećni Novi Sad.
Pre njih još mnogi gradovi su ostali bez žel.prevoza...na primer veza Vršac-Temišvar,kao turistička linija.
ne moze rusenje, oni se tome nadaju od pocetka. Sad neka strucnjaci , ali zaista strucnjaci urade posao kako treba. A Vucicu ne smeta pamet da se i dalje mesa u ovaj projekat pored sve stete koju je naneo svima pa i sebi
Džajić je inženjer geologije a ne statičar, uz sve dužno poštovanje za sve što je uradio do sad i kako je reagovao - tako treba svaki inženjer da reaguje.
Ideja o postavljanju novih kotvi u "zemlju" (ustvari u neke nove temelje) nije loša kao ni ideja o izgradnji stuba, ali za sve to mora da se uradi prethodno ispitivanje i analiza trenutnog stanja.
U svakom slučaju, rušili ili popravljali , ne postoji razlog da se ne koristi susedni objekat kao izlaz na stanicu, koji je i bio korišćen dok je glavna sala i objekat bio "renoviran".
Susedni objekat (ulaz ispod sata) je statički posebna celina.
Novosadjani bez železničke stanice već sedam meseci - zato što niko sad ne sme ništa da odluči. Niti ima stručnosti u vlasti koja bi mogla to da uradi.
hahaha hoce da je sruse da bi se necija firma uvalila u projekat pravljenja potpuno novog objekta i ukrala 10 puta vise para nego sto bi mogla da ukrade na rekonstrukciji
Ne treba je rusiti ali treba napraviti rekonstrukciju kako treba. Architektonska i kulturna nasledja se ne ruse. To rade samo neuki. Mislim da je poruseno dosta po Novom Sadu od strane neukih.
Prvo da neko javno objavi da je stanica brzopleto puštena u rad pred izbore u sklopu predizborne kampanje, a na direktno insistiranje i pretnje predsednika!
"Ideja ing.Đajića je odlična i što se tiče racionalnosti (već je proćerdano je i ukradeno užasno mnogo novaca ) i funkcionalnosti i očuvanja bar jednog simbola Novog Sada"
Nije racionalno a i upitno koliko je i simbol Novog Sada (govorim kao neko rodjen u NS pre 50 i kusur godina). Prvo, nije racionalno zato sto nijedan inzenjer nece imati hrabrosti da potpise nijedan papir za rekonstrukciju a da ne pricam o kasnijem pustanju u rad. Ko zna kako su radovi na rekonstrukciji izvodjeni, sta je muljano, da li je sve dokumentovano.... Nijedan inzenjer nece potpisati bilo sta i to je jasno. Dakle trajalo bi godinama a kostalo bi kao 2 zgrade stanice. A nema se ni vremena, nemamo zeleznicku stanicu a ovim tempom necemo je imati ni sledecih 10 godina. Srusiti ceo prednji deo, glavnu zgradu, peroni i taj deo ostaje, i sagraditi modernu lepu zgradu sa spomenikom na tragediju. Finansirati iz EU fondova zbog kontrole finansija.
Nisam gradjevinac nego masinac, ali ako je nastresnica bila kontrateg, a ocigledno jeste, njenim rusenjem se vec narusila statika, i pitanje koliko je narusena statika dodatno ostetila celu zgradu. Nije resenje samo zakaciti novu nadstresnicu. Neko kaze staviti stubove..pa ceo smisao kacenja je bilo da bude kontrateg, stubovi potpuno to ponistavaju i bilo bi kao i sad da kontratega ni nema. U medjuvremenu smisliti nekim privremenim objektima omoguciti pristup peronima, montazni objekti na platou gore mozda, prodaja karata i cekaonica.
E pa evo ovako: Iako nisam stručnjak za građevinu, mogu da razumem da je nadstrešnica okačena na sajle zapravo služila i kao kontra-teg za krov onolikih razmera koji nema oslonca u sredini i koji je upravo iz tih razloga cik-cak naboran.
Složio bih se da se zgrada sruši ako je za ovih 7 meseci zbog izmenjenih uslova nepovratno narušena statika objekta, ali da se napravi ISTA TAKVA NOVA.
Tačno: evidentan je trud vlade, da napravi najdisfunkcionalnije distraktorske sisteme: bunt protiv razuma, pismenosti, umetnosti, požrtvovanja, empatije, pomaganja, harmonije....to je nebeski rat: birajmo stranu pametno, sestre i braćo
vidim koliko ljudi je protiv rušenja u smislu ovo je spomenik ovo ono...alo bre ceo svet napreduje, grade se novi objekti koji služe svrsi, ali ne...mi objekte koji treba da služe pretvaramo u oronule spomenike....
"Naime, ministarka Aleksandra Sofronijević je u izjavi za Tanjug rekla da će nakon ispitivanja statike zgrade železničke stanice ona biti ili srušena ili rekonstruisana ili delimično korišćena gde je potpuno bezbedna."
A sutra će padati kiša ili neće padati.
Ne treba.
Ne dirajte nam ž.stanicu! Zbog nečije bahatosti,da rušite simbol grada,neće moći.
Ž.stanica je stajala od šezdesetih, dok je nisu rekonstruisali.
Odgovorni treba da odgovaraju a ne da rušite zgradu!!!!
Svi koji zagovarju rušenje su apologete kriminalnog režima i RUKE SU VAM KRVAVE. Sramota. Ne postoji objekat koji se ne može sanirati. Kakvo smo mi primitivno koruptivno pleme? Krivi toranj u Pizi, katedrala u Minhenu... objekti hiljadu godina stari. Jel imate vi dušu, mozak srce? Naravno da treba da se sačuva i obnovi baš kako je bila. NE znate da zakačite viseću nadstrešnicu i da garantujete ŽIVOTOM da je bezbedna? Onda mi ne treba da posotojimo kao država. Kako smo došili do ovoga da smo posle II SR mogil da gradimo a sad ne znamo ni statiku da ispitamo? Jel ima ovde čoveka sa KIČMOM. TO je kultorno istorijski spomenki simbol grada. 6 meseci blokiramo državu. Borimo se za istinu. I sad bi da tu galsens SAKRIVA TRAGOVE: Ne samo da treba da ostane nego mora biti i uklesano ime ALEKSANDRA VUČIĆA da se NIKAD NE ZABORAVI KO JE KRIV I LAŽOV (samo to nismo renovirali). Takva devijantna ličnost nije postojala ovde. I zašto niko nema hrabrosti. Šta je sa vama?
Sve objekte koji su renovirani za vreme SNS-a treba ponovo renovirati ili srusiti. SNS "Strucnjaci" i funkcioneri su doveli do smrdi 16 ljudi u NS i to moze da se ponovo desi na nekoj drugoj renoviranoj lokaciji.
Tunel koji se pravi ispod venca preporucujem da svi izbegavaju kad se otvori jer kako rade taj tunel ce se urusiti u roku od godinu dana.
sad je prilika da se sruši i da novi sad dobije konačnu jednu modernu železničku stanicu...samo se bojim da li će ovi znati da je naprave kako dolikuje ovom gradu...
Tek kada se osude odgovorni, zapleni im se imovina i od te sume isplate oštećeni a od ostatka sanira šteta uz nezavisne strane posmatrače možemo pričati o daljim koracima. Do tada, obezbediti objekat, osigurati i zatvoriti.
@Tašoli, a šta si ti? Huljin lizodup?
Naravno,da treba srušiti željezničku stanicu i Tanurdžićevu Palatu i Banovinu i eto prostora da Galens gradi solitere,i treba poseći sve šume i umesto njih zasaditi traktorske gume.
Prvo izvršiti detaljno veštačenje i prikupljanje dokaza, pohapsiti sve odgovorne - počev od vučića pa na dole i onda srušiti zgradu i graditi novu. Pothodnici i peroni su verovatno bezbedni, osim ako sns "majstori" nisu uspeli i tamo nešto da "poprave".
Treba! Objekat koji je ubio 16 ljudi nemoze biti samo rekonstruisan jer izaziva ne sigurnost i nelagodu. Izgraditi novu modernu i sigurnu ali nikako ovaj rezim koji je ubio 16 nevinih ljudi i 1 trajnog invalida. Angazovati stranu firmu iz EU koja ce biti pod kontrolom dok novac obezbediti plenidbom ovog rezima koji je korupcijom izazvao ovaj zlocin.
Mislim da je, kada je u pitanju zgrada železničke stanice, opcija samo jedna: rušenje. Prvo, nema tog stručnjaka niti firme koji će biti spremni da, pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjave i garantuju da je ta zgrada bezbedna. Drugo, siguran sam da će stručnjaci sa FTN, kada ih puste unutra, utvrditi da je, u najboljem slučaju, neophodna obimna revizija svih (nestručno, nevešto i nemarno izvedenih) radova u okviru dosadašnje rekonstrukcije, te da je jeftinije srušiti zgradu i graditi je ispočetka nego popravljati ono što je dosad isfušereno.
Objekti u svetu stoje stotinama godina. Ovima zgrada od 65 leta stara, jer nisu u stanju bilo sta da odrzavaju. Da ruse odlicno znaju, jednako kao i da se ugrade. A njihova gradnja nece poziveti da udje u istoriju, osim po javasluku.
Ako je poruše,to je još jedna ludost.
Ideja ing.Đajića je odlična i što se tiče racionalnosti (već je proćerdano je i ukradeno užasno mnogo novaca ) i funkcionalnosti i očuvanja bar jednog simbola Novog Sada i dostojnog obeležavanja mesta tragedije i naravno,rušenje i zidanje nove zgrade,trajalo bi u nedogled,opet bi krali i sigurno bi bilo lošije i ružnije od ove zgrade.
Tipicno rezonovanje nepismenih ministara ..
I potencijalne zarade (zbog nove gradnje).
Kao kad ti se pokvari auto zbog nekog dela, a ti razmisljas da li da 'akneš' auto u Dunav
SVAKO ko nije bažao sa časova fizike u OSNOVNOJ školi, je učio VEKTOR SILE,
nije nadstrešnica bezveze paravljena sa velikom težinom 100 tona, preko tih utega je bila kotra teg za celu težinu krova, taj krov ima veliki raspon, i NEMA u sredini stubove, tako da je po pricipu klackalice nadstrešnica preko utega pomerala vektor sile, da isiti bude na vertikalnim stubovima fasade. ( kao na dečijoj klackalici, kad dvoje dece iste težine uspeju da izbalansiraju klackalicu da stoji horizontalno, ili onaj katar na pijaci kad se meri sa tegom) sada je taj vektor sile u sredini krova, i svo opterećenje sada trpi sam krov, a pored toga ni stubovi koji su napred i natad na fasadi, više nisu opterećeni strogo po vertikali , nego imaju silu rasprezanja prema spolja ..
Ovo treba podržati ideju gospodina inženjera Đajića i za ovaj cilj treba protestvovati... Dokle god se imena odgovornih političara i vlasnika firmi i inženjera ne uklešu u mermer...
SNS bi da je poruši do temelja i da opet zaradi. Ta stanica je ključni dokaz protiv čelnika države i njihove bezobzirnosti. Naći će neke ćaci inženjere koji će predložiti rušenje i to će odraditi, nažalost...
Naravno da ce srusiti, pa to je decenijski radikalski plan o premestanju stanica i pretvaranju u stambeni deo. Samo pomislite kakvu ruznu kocku ce staviti. Bilo sta da naprave njiih ne interesuju zrtve, arhitektura, lepota... vec brisanje vojvodjanskog i nanosenje stete ovdasnjima.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Treba li srušiti Železničku stanicu u Novom Sadu: Ovo je mišljenje inženjera
Autor: Danas
Novi Sad
•03.06.2025.
•07:24
Komentari 92
Slavko NS
Steva
03.06.2025 • 14:41
Gluposti
Dašić, koji umesto da je otkrio zašto je pala nadstrešnica, opet priča nebuloze. Zgrada je bezbedna i može se odmah pustiti u rad. Dašić je zaboravio da su krovni nosači morali biti sračunati na puno opterećenje PRE izrade nadstrešnice jer je ona rađena POSLE njih. Udtalom njen statički uticaj je mali i nije veći od 5%. Bolje bi mu bilo da on i Kuzmanović konačno ustanove ZAŠTO JE PALO i da time prestanu da pomažu Vučiću!
Odličan komentar,logičan i stručno obrazložen,i naravno da su krovni nosači sračunati na puno opterećenje a to što svi zovemo nedstrešnica je u stvari protivteg za tu krovnu konstrukciju koji treba da ublaži,amortizuje vibracije koje se stvaraju kada na primer teretni voz projuri velikom brzinom kroz stanicu i to je za naše građevinske stručnjake sa kupljenim diplomama kako se čini viša matematika koju ne mogu nikako da reše.Tužno i žalosno.
TsiBB
Istrebimo sve stilove osim naprednog.
Građevinski inženjer
dacic
aaauuu pa nece opet, ili bi mogli jos 1 krug?
Nsss
Zašto rušiti??
Da li ste normalni? Ne rušiti, nego prvo ozbiljno veštačenje, provere statike pa rekonstrukcija. Puštajte veštake da rade!
Ferro
Poštovani gospodine, očigledno je da niste pročitali dostavljenu dokumentaciju opisa konstrukcije u sklopu statičkog proračuna. Naime u njemu piše da je u pitanju statički sistem koji sadrži kose zatege oslonjene preko horizontalnog oslonca na vrhu objekta (nadstrešnica je deo tog sistema) i da se "testerasta" krovna ploča , unutar velike sale objekta a koja je podkonstrukcijom (skelom) pridržana , oslobađa oplate i podkonstrukcije (skele) nakon što se spoljni nosači (kose zatege) , oslobode svojih podkonstrukcija a nakon punog sazrevanja betona oba konstruktivna elementa koji su činili jedan celokupan statički sistem. Takođe je objašnjen postupak (redosled) oslobađanja oslonaca podkonstrukcije zj demontaže podkonstrukcije.
Žalosno je što u ovoj zemlji ima gomila takvih "stručnjaka" kao što ste vi. Ne dao nam Bog da ste vi i takvi kao vi na odgovornim položajima na kojima se odlučuje o našim životima. Vama ne bi trebalo dati ni zavezanu ovcu da čuvate. Treba da vas je sramota što uopšte izjavljujete ovakve gluposti. Jedino što vas može opravdati je da vi uopšte nemate zvanje inženjera niti posedujete neku vrstu licence odgovornog projektanta ili još gore izvođača radova... Ako ste samo "Ćaci" koji troluje po internetu onda je to drugi društveni problem.
Užas!!!
Zare
Novosadjanin
Zare
Zeze
Nego
Lana
Ns
Sa
Građevinski inženjer
Limanac
Pise nakon provere statike...Najbolje da ne provere nista, da i ako nije bezbedno ostane tako i da je puste u rad jer vi nedate da se rusi. I da opet padne na nekoga sta bi rekli?!
Jel vama iko moze udovoljiti?
Drugo u ovoj zemlji nema vise majtora koji znaju to da poprave, malo je onih koji u novu znaju da naprave, iz koje god stranke i partije bili..U ovoj drzavi su majstori izumrla vrsta, ostali su priuceni majstori. Vucicevi ili vasi u ovoj drzavi su svi majstori ćaci
Слободан
Vartburg limuzina
Zeze
Liman
TsiBB
A koja ŽS u Srbiji je bila lepša i funkcionalnija od novosadske?
Dok je tvoji nisu “obnovili"?
Opterećujete dodatno nadstrešnicu, a ne proverite statiku?
Musa kesedžija
Plavi voz
Rade
Mima
Mesto zločina i ubistvo ljudi se ne čisti da slučajno ne bude:očistili,a treba nam jos neki dokaz.
Sve je dokaz,kao i ovaj da hoće da ruse,grade…žuri se negde…
A,dokaz i da stoji tako nefunkcionalno je da ih podseca na “šta ste radili”.
Da se mislilo dobro,ne bi do ovoga došlo.
Ja ne mogu da oprastam ubistvo.
Dipl.ing.gradj.
Jdjjdjd
Ako
sasa
Mića
Bata
Jelena
dada
П
Paja
Virus
plavuša
Neka kažu statičari konačnu.
nismo bogati
Liquidator
Srušiti sve i napraviti plato od belog mermera ploča i u sredini večni plamen.
Lepi Brka
Srušiti
Zare
Rasa sa salasa
S nekog inženjerskog aspekta, rekonstrukcija nadstrešnice nije nikakav extreme engineering poduhvat, i može lako, brzo i jeftino da se izvede. Problem je što je banda urušila ovu državu, ustavni poredak, i sve zakone, propise, standarde, i što su stručnjaci, profesori, i svi ostali umni ljudi postali predmet sprdačine, jer koji će nam, kad naš predsednik sve najbolje zna. On je ovu maništru zakuvao, i niko pre njega ne treba da guli robiju.
Kao čovek, Novosađanin, i korisnik usluga stanične zgrade skoro pola veka, mogu samo da kažem da zgrada ostaje. Mudri ljudi ove zemlje (sociolozi, psiholozi, umetnici, istoričari umetnosti) da zajedno dođu do rešenja kako obeležiti mesto tragedije. Rešenje koje će biti prihvatljivo estetski, sa punim pijetetom prema nevinim žrtvama, i u isto vreme opomena budućim generacijama šta može da se desi ako pustiš besnog kera da o svemu odlučuje!
Ja
Gi
Pitam se
Pre njih još mnogi gradovi su ostali bez žel.prevoza...na primer veza Vršac-Temišvar,kao turistička linija.
/
Aleksa
Ideja o postavljanju novih kotvi u "zemlju" (ustvari u neke nove temelje) nije loša kao ni ideja o izgradnji stuba, ali za sve to mora da se uradi prethodno ispitivanje i analiza trenutnog stanja.
U svakom slučaju, rušili ili popravljali , ne postoji razlog da se ne koristi susedni objekat kao izlaz na stanicu, koji je i bio korišćen dok je glavna sala i objekat bio "renoviran".
Susedni objekat (ulaz ispod sata) je statički posebna celina.
Novosadjani bez železničke stanice već sedam meseci - zato što niko sad ne sme ništa da odluči. Niti ima stručnosti u vlasti koja bi mogla to da uradi.
Glupost i dalje vlada.
Rizbo
Titan
Zoran Djordjević
NS
ee
Nije racionalno a i upitno koliko je i simbol Novog Sada (govorim kao neko rodjen u NS pre 50 i kusur godina). Prvo, nije racionalno zato sto nijedan inzenjer nece imati hrabrosti da potpise nijedan papir za rekonstrukciju a da ne pricam o kasnijem pustanju u rad. Ko zna kako su radovi na rekonstrukciji izvodjeni, sta je muljano, da li je sve dokumentovano.... Nijedan inzenjer nece potpisati bilo sta i to je jasno. Dakle trajalo bi godinama a kostalo bi kao 2 zgrade stanice. A nema se ni vremena, nemamo zeleznicku stanicu a ovim tempom necemo je imati ni sledecih 10 godina. Srusiti ceo prednji deo, glavnu zgradu, peroni i taj deo ostaje, i sagraditi modernu lepu zgradu sa spomenikom na tragediju. Finansirati iz EU fondova zbog kontrole finansija.
Nisam gradjevinac nego masinac, ali ako je nastresnica bila kontrateg, a ocigledno jeste, njenim rusenjem se vec narusila statika, i pitanje koliko je narusena statika dodatno ostetila celu zgradu. Nije resenje samo zakaciti novu nadstresnicu. Neko kaze staviti stubove..pa ceo smisao kacenja je bilo da bude kontrateg, stubovi potpuno to ponistavaju i bilo bi kao i sad da kontratega ni nema. U medjuvremenu smisliti nekim privremenim objektima omoguciti pristup peronima, montazni objekti na platou gore mozda, prodaja karata i cekaonica.
-
Dimče
Složio bih se da se zgrada sruši ako je za ovih 7 meseci zbog izmenjenih uslova nepovratno narušena statika objekta, ali da se napravi ISTA TAKVA NOVA.
Salamander
oki
TsiBB
A sutra će padati kiša ili neće padati.
NS
Ne dirajte nam ž.stanicu! Zbog nečije bahatosti,da rušite simbol grada,neće moći.
Ž.stanica je stajala od šezdesetih, dok je nisu rekonstruisali.
Odgovorni treba da odgovaraju a ne da rušite zgradu!!!!
need for speed
Ko je za*ebo taj i plaća!
citalac
Radnik
ex chapman
Igor Crnokarac
Tunel koji se pravi ispod venca preporucujem da svi izbegavaju kad se otvori jer kako rade taj tunel ce se urusiti u roku od godinu dana.
iki
Realista
@Tašoli, a šta si ti? Huljin lizodup?
Miodrag
Steva
Slobodan
Ns
Miki
Nikola
D
Rimtutituki
Z
937
MaryPoppins
Milan NS
Slucaj
Dejan
Ideja ing.Đajića je odlična i što se tiče racionalnosti (već je proćerdano je i ukradeno užasno mnogo novaca ) i funkcionalnosti i očuvanja bar jednog simbola Novog Sada i dostojnog obeležavanja mesta tragedije i naravno,rušenje i zidanje nove zgrade,trajalo bi u nedogled,opet bi krali i sigurno bi bilo lošije i ružnije od ove zgrade.
predrag
I potencijalne zarade (zbog nove gradnje).
Kao kad ti se pokvari auto zbog nekog dela, a ti razmisljas da li da 'akneš' auto u Dunav
rale
strašno
nije nadstrešnica bezveze paravljena sa velikom težinom 100 tona, preko tih utega je bila kotra teg za celu težinu krova, taj krov ima veliki raspon, i NEMA u sredini stubove, tako da je po pricipu klackalice nadstrešnica preko utega pomerala vektor sile, da isiti bude na vertikalnim stubovima fasade. ( kao na dečijoj klackalici, kad dvoje dece iste težine uspeju da izbalansiraju klackalicu da stoji horizontalno, ili onaj katar na pijaci kad se meri sa tegom) sada je taj vektor sile u sredini krova, i svo opterećenje sada trpi sam krov, a pored toga ni stubovi koji su napred i natad na fasadi, više nisu opterećeni strogo po vertikali , nego imaju silu rasprezanja prema spolja ..
Aleksej
Realno
Mile
SRB-IN
Filip
Pazi sada
Ташоли
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H